Wat kunt u doen?

Doneren

Iedere gift is welkom. Een algemene gift komt ten goede aan een lopend project in India, bijvoorbeeld de bouw van een school of ziekenhuis of de werkzaamheden van een Social Center.
Wilt u de kinderen in India helpen, dan kan dit door uw gift over te maken op ons bankrekeningnummer: IBAN: NL41Rabo0147595002

Fiscale aftrekbaarheid periodieke giften

Vanaf 2014 is de fiscale aftrekbaarheid van een periodieke gift aan de Gorettistichting eenvoudiger geworden.

Per 1 januari 2014 zijn de belastingregels veranderd rond (het schenken aan) goede doelen. Geven aan goede doelen van de Gorettistichting kan op verschillende manieren: van af en toe een bedrag overmaken tot het periodiek ondersteunen. Niet alleen voor het goede doel is dat voordelig, ook voor u zelf. De overheid juicht het toe dat burgers hun geld niet alleen voor eigen welzijn gebruiken, vandaar dat de belastingregels rond schenkingen bijzonder aantrekkelijk zijn. Pas echt aantrekkelijk wordt het wanneer u uw favoriete goede doel (in dit geval de Gorettistichting) periodiek een (ongeveer) even hoog bedrag schenkt en dit dan minimaal 5 jaar achter elkaar wilt blijven ondersteunen. Dan zijn alle giften geheel aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Vanaf 1 januari 2014 is de notariële akte niet langer noodzakelijk. In plaats van een notariële akte kan een gever ook een giftenaftrek voor periodieke schenkingen claimen als deze schenkingen schriftelijk zijn vastgelegd in een schenkingsovereenkomst. De belastingdienst heeft een model-schenkingsovereenkomst die wij na overleg met u kunnen aanreiken en eventueel samen kunnen voorzien van de benodigde gegevens. Zo is het mogelijk dat u uw periodieke gift ook voor de toekomst geheel fiscaal aftrekbaar kunt blijven houden.

Als een gevolg van deze nieuwe wetgeving, staat de stichting nu geregistreerd als ANBI (Algemeen Nut Beoogende Instelling). Voor verdere informatie verwijzen wij naar de website van ANBI : http://www.transparante-anbi.nl/

Kleding actie

Sinds 1993 verzamelt de Stichting Missie Comité Eys, Nijswiller en Wahlwiller  gebruikte kleding, huishoudtextiel en schoeisel. De opbrengst is bestemd voor de Goretti Stichting. Een keer per jaar wordt er een grote inzamelingsactie gehouden in een deel van de gemeente Gulpen-Wittem en wordt de kleding huis-aan-huis opgehaald. Deze inzamelingsactie levert jaarlijks veel geld op. De Stichting Missie Comité doet dit in samenwerking met de Rd4. De ingezamelde kleding wordt volledig hergebruikt. Op deze manier probeert het Missiecomité bij te dragen aan een beter bestaan voor de mensen die onvoldoende middelen hebben om in hun levensbehoeften te voorzien en tegelijkertijd heeft het inzamelen van de gebruikte kleding een positief effect op ons milieu.
De jaarlijkse inzamelingsactie wordt gehouden in de plaatsen Eys, Nijswiller,  Wahlwiller, Gulpen, Wijlre, Reijmerstok en Wittem (Wittemer Allee en Van Plettenbergstraat). Wanneer u niet in een van deze plaatsen woont of gedurende het jaar kleding wilt inleveren, dan kunt u dat doen op onderstaande adressen:

Pastorie Wezelderweg 14, Eys

Dhr.Senden, Wittemerweg 13, Eys, tel. 043-4511203

Mevr.Didden, Hoebigerweg 33, Eys, tel. 043-4511851

Dhr.Sevarts, Nachtegaalstraat 9, Eys, tel. 043-4512034

Dhr.Hendriks, De Reijmer 12, Reijmerstrok, tel.043-4572026

Mevr.de Jong, Ireneweg 10, Nijswiller, tel. 043-4512382

Dhr.Hendriks, Einderstraat 9, Wahlwiller, tel.043-4512241

Wanneer u vragen heeft over de kledingactie dan kunt u telefonisch contact

opnemen met 06-50218760 of een mail sturen naar   info@gorettistichting.nl of gebruik  het contact-formulier op deze website.