India

De Gorettistichting is vooral actief in India en dan met name in de provincie Karnataka.

Meer informatie over de provincie Karnataka op Wikipedia.

De plaatsen waar de verschillende zusters en paters werkzaam zijn zijn:

Vamanjoor, Honnavar en Shimoga.

Dharma Jyothi Social Center (DJSC) in Vamanjoor

In Vamanjoor ligt het regionale ‘hoofdkantoor’ van de orde ‘Missionary Sisters of the Queen    of the Apostles’. In 1981 begon Zuster Maria Goretti hier als maatschappelijk werkster, en startte  het Dharma Jyothi Social Center. Eén van haar projecten was het bouwen van huizen voor de allerarmsten in de regio en het opstarten van het sponsor programma van kinderen, en zo kwam zij in contact met de familie Senden in Eys.

Sinds 2005 staat Dharma Jyothi onder leiding van Zuster Daphne.

St. Ignatius Center in Honavar

In 1991 werd Zuster Maria Goretti overgeplaatst van Vamanjoor naar het 200 km noordelijker gelegen plaatsje Honavar. Hier moest ze bij het kleine St. Ignatius ziekenhuis helemaal van nul af aan beginnen en een nieuw Social Center opstarten. Wederom was het hoofddoel het bouwen van huizen en het opstarten van een sponsorship programma voor kinderen.

In 2005 werd begonnen met het St. Ignatius Health & Education Center: een 4-jarige verpleegster opleiding die zeer hoge ogen gooit in de gehele staat Karnataka.

Het Social Center en het sponsorprogramma van St. Ignatius wordt sinds 2005 geleid door Zuster Leena.

Bala Praghati Kendra Services (BPKS) in Honavar

Bala Praghati Kendra is een multifunctioneel gebouw/Social Center gelegen in het centrum van Honavar wat midden jaren 90 werd gebouwd en ontwikkeld door Zuster Maria Goretti.

Naast een Social Center met een sponsorship programma (met ca. 100 sponsorkinderen van de Goretti Stichting) is er een soort LTS-opleiding gevestigd voor allerhande technische en administratieve beroepen.

BPKS staat nu onder leiding van Pater Francis Fernandes.

Muktha Trust in Honavar

Bij Muktha Trust (ook opgestart door Zuster Goretti) wordt oa. aan zwerf-/straatkinderen een interne schoolopleiding gegeven waardoor ze een vak kunnen leren en weer normaal kunnen functioneren in de samenleving.